SMOKE

Här tänker jag berätta mina åsikter och tankar kring att röka.
Själv röker jag inte och jag skulle aldrig vilja röka, efter det jag hade läst en dag på Agerareklam.se
Först och främst vill jag bara säga att det är inte bara rökare som drappas, utan folk som ofta vistas bland rökare, alltså risken ökar med 30% för den icke rökare som lever med en rökare under en längre. Med andra ord den som röker drar bara i sig 25% av Tobaks röken resten går ut i luften runtomkring. Dem två med vanligaste sjukdomarna är hjärt-kärlsjukdomar och lungcancer och dem låter inte trevliga, huh ? I Sverige dör ca 200 personer, men innan Sverige införde rökförbud på krogar och resturanger dog 500 personer per år.
På tal om att leva kring rökare, många barn som har föräldrar som röker får astma, öroninflammationer och lunginflammationer. Man vet idag att barn till rökare är mer och oftare sjuka än barn till icke rökare.
Dessutom om mamman rökare när hon är gravid ökar risken för fosterskador, eftersom bebisen blir passiv rökare redan i magen. Och det värsta (för mig) att röka är att man fetare, mindre livfull hy. Som rökare kan man också få frissigt, livlöst och fett hår, gula eller bruna tänder, dåligt andedräkt & gula och sköra naglar. Andedräkten blir ofräsch och kläderna börjar lukta..lät det inte nasty ? Om inte det räckte ska du veta att det kostar massor med pengar att röka. Det är 18 000 kronor om året om man röker en packet per dag, vilket är det vanligaste här i Sverige. Man skulle kunna säga att du köper dig cancer. Förstår hur man kunde göra för dessa 18 lax du spenderar på ett paket cancer per dag - Orka bry dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0